Класифікація компетентності за НРК |
Знання |
Уміння |
Комунікація |
Автономія та відповідальність |
Інтегральна компетентність
|
Здатність розв’язувати комплексні проблеми в галузі професійної медичної діяльності, проводити оригінальне наукове дослідження та здійснювати дослідницько-інноваційну діяльність в галузі охороні здоров’я на основі глибокого переосмислення наявних та створення нових цілісних теоретичних або практичних знань та/або професійної практики. |
Загальні компетентності |
1.Здатність до науково-професійного вдосконалення, розвитку індивідуальних здібностей: мотиваційно-ціннісних, когнітивних та творчих |
Знати:
Закономірності когнітивних процесів.
Стратегію освіти протягом життя.
Методи продуктивного навчання.
Теорія ціннісних орієнтацій та мотивації особистості.
Основи риторики.
Основи тайм-менеджменту. |
Вміти:
Оперувати філософськими категоріями та доктринами.
Використовувати методи самонавчання.
Оцінювати рівень мотивації.
Постійно вдосконалювати свій освітній та загально культурний рівень. |
Визначати ціннісні орієнтації та мотиваційний рівень особистості.
Здатність до самонавчання та самореалізації.
Здатність до ефективної організації власного часу |
Формування системного наукового світогляду та загального культурного кругозору.
Розвиток когнітивних можливостей.
Здатність до самонавчання та самореалізації. Здатність слідувати етичним нормам у професійній діяльності, під час планування та проведення наукових досліджень. Здатність діяти соціально відповідально та громадсько свідомо |
2. Здатність до освоєння, системного аналізу і критичного осмислення нових знань в предметній та міжпредметних галузях.
|
Знати:
Основи бібліографічного пошуку.
Перелік наукометричних баз та їх значущість.
Провідні інформаційні ресурси для пошуку інформації.
Сучасні інформаційні технології. |
Вміти:
Використовувати сучасні інформаційні технології для пошуку та обробки інформації.
Проводити інформаційний пошук.
Аналізувати та адекватно трактувати дані з іншомовних джерел інформації. |
Використовувати інформаційні та комунікаційні технології для пошуку та обробки інформації.
Вести дискусію в сфері аналіз інформативності наукових даних. |
Здатність до повного та різностороннього пошуку інформації.
Відповідальність за адекватну оцінку та трактування отриманих у результаті пошуку даних |
3.Здатність до критичного аналізу і креативного синтезу нових ідей, які можуть сприяти в академічному і професійному контекстах прогресу суспільства, базованому на знаннях.
|
Знати:
Закономірності розвитку науки.
Етапи та закономірності когнітивного процесу.
Етапи дослідницького процесу.
Основи та умови креативності |
Вміти:
Аналізувати дані, отримані з інформаційних джерел
|
Комунікації з науковими керівниками, колегами та партнерами під час обговорення проблем, пошуку шляхів їх вирішення |
Здатність до самостійного та незалежного мислення, формулювання ідей та продукування гіпотез. |
4. Здатність до ініціювання та виконання наукових досліджень, результатом яких є одержання нових знань.
|
Знати:
Системи освітніх та наукових грантів на національному та міжнародному рівні.
Умови участі та технологію підготовки заявки на грант.
Технологію розробки проекту. |
Вміти:
Проводити пошук грантових програм.
Підготувати проект відповідно до форми заявки.
Підготувати заявку до участі у конкурсі на отримання фінансової підтримки. |
Пошук партнерів для формування консорціуму.
Володіння термінологією, використання письмових мовних компетенцій рідною та іноземною мовою для обґрунтування проекту та оформлення заявки на грант |
Самостійний пошук, систематизація даних, відповідальне ставлення до розробки проекту. |
5. Здатність оцінювання та забезпечувати якість виконання робіт.
|
Знати:
Стандарти якості.
Критерії оцінки якості.
Форми і методи оцінки результатів освітньої та наукової діяльності.
|
Вміти:
Проводити моніторинг освітнього та наукового процесу.
Застосовувати ефективні методи оцінки когнітивної сфери.
Розробляти пропозиції щодо його удосконалення.
|
Взаємодія, співробітництво з колегами та керівництвом, аспірантами.
|
Покращення результатів власної діяльності і результатів діяльності інших
Індивідуальна відповідальність за результати виконання завдань
Доброчесність, довіра та відповідальність за власні дії.
|
6. Здатність до спілкування з колегами, широким академічним товариством та громадськістю на міжнародному рівні для реалізації інноваційного проекту або вирішення наукової проблеми. |
Знати:
Особливості сприйняття різних цільових аудиторій.
Основи менеджменту конфліктів.
Основи риторики та теорії аргументації.
Професійну лексику та термінологію відповідно до спеціальності та спеціалізації (напрямку підготовки)
Іноземну мову на рівні не нижче В2.
Розмовні штампи ділового етикету й мовної поведінки; |
Вміти:
Представляти наукові результати рідною та англійською мовами в усній та письмовій формах.
Вести комунікації з різними цільовими аудиторіями.
Виконувати різні соціальні ролі.
Володіти культурою мовлення, методами аргументації. |
Здійснення наукової комунікації, міжнародного співробітництва, відстоювання власних наукових поглядів
Володіння вербальними та невербальними навичками спілкування.
Взаємодія в колективі для виконання завдань
|
Постійне вдосконалення іноземної мовної культури.
Поширення наукових досягнень та ідей |
Спеціальні (фахові) компетенції
|
1. Здатність знаходити і аналізувати необхідну інформацію для вирішення завдань, які важко формалізуються, та прийняття рішень в галузі хірургії. |
Знати:
Зміст дисципліни (за спеціалізацією Хірургія), загальні та спеціальні поняття, сучасні методи клінічного обстеження хірургічних хворих, технології лікування вроджених та набутих захворювань.
Ключові концепції за напрямом наукового дослідження.
Пріоритетні напрямки розвитку медичної науки з спеціалізації Хірургія. |
Вміти:
Аналізувати основні теорії та концепції за напрямом дослідження.
Інтерпретувати результати досліджень за обраним науковим напрямом. |
Формулювання власного судження та участь у дискусіях щодо основного змісту, методів, новітніх досягнень за напрямом наукового дослідження |
Безперервне самонавчання і самовдосконалення |
2.Здатність формулювати нові задачі з удосконалення, розробки нових сучасних методів діагностики та лікування та окреслювати можливі методики їх розв»язання.
|
Знати:
Інформаційні світові ресурси.
Сутність дослідницького процесу.
Сучасні досягнення за напрямком наукового дослідження.
Новітні методи дослідження, їх інформативність,специфічність та чутливість. |
Вміти:
Проводити критичний аналіз сучасної наукової літератури.
Адекватно оцінювати досягнення та обмеження досліджень за обраним науковим напрямом.
Визначати ступінь вирішення проблем та потреби сучасної науки та медицини. |
Використання інформаційних ресурсів для отримання інформації.
Комунікації та дискусії з фахівцями в певній галузі наукової діяльності. |
Використовувати сучасні інформаційні технології для проведення наукового пошуку.
Володіння методологією наукового дослідження для коректного формулювання гіпотез та дослідницьких питань |
3 Здатність розуміти і використовувати методологію управління дослідницько-інноваційними проектами в галузі охорони здоров»я.
|
Знати:
Методологію наукових досліджен.
Принципи генерування статистичних та наукових гіпотез.
Технологію формулювання дослідницького питання.
Види систематичних помилок, способи їх запобігання |
Вміти:
Формулювати дослідницьке питання та гіпотези.
Визначати дизайн дослідження.
Розробляти план дослідження.
Оцінювати вплив факторів, що вмішуються.
Передбачувати системні помилки. |
Аргументація та доказ переваг розробленого проекту
Ведення дискусій щодо мети та завдань наукового проекту
Використовувати знання та вміння з методології наукових досліджень для пошуку партнерів
|
Ініціативність, самостійність, відповідальність, Запобігання систематичних помилок при виконанні наукового дослідження |
4. Здатність ініціювати, розробляти та реалізувати дослідницько-інноваційні проекти, включаючи власні дослідження, та автономно працювати під час їх реалізації.
|
Знати:
Сучасні методи дослідження.
Біомаркери різних процесів та станів, їх інформативність.
Інформативні критерії оцінки процесів, функцій, явищ.
|
Вміти:
Обирати методи дослідження, адекватні для досягнення мети та завдань наукового проекту.
Інтрепретувати результати різних методів досліджень |
Аргументація переваг обраних методів дослідження
Обговорювати інформативність методів дослідження з науковою спільнотою, можливість їх вдосконалення та комбінування |
Самостійний вибір адекватних методів дослідження
|
5. Здатність обирати методи та кінцеві точки дослідження відповідно до цілей та завдань наукового проекту.
|
Знати:
Специфічність та чутливість різних методів дослідження.
Методики досліджень за тематикою наукового проекту, їх можливості та обмеження. |
Вміти:
Використовувати сучасні методи дослідження.
Використовувати методики дослідження.
Модифікувати та поліпшувати методики дослідження . |
Навчатися методам та методикам дослідження, обмінюватися інформацією та передавати знання колегам.
|
Самостійне виконання наукового дослідження
Точність та відтворюваність результатів дослідження |
6.Здатність інтерпретувати результати наукових досліджень, проводити їх корективний аналіз та узагальнення.
|
Знати:
Основи біостатистики.
Методи статистичного аналізу.
Представлення результатів статистичної обробки даних. |
Вміти:
Обґрунтовувати розмір вибірки.
Формулювати статистичні гіпотези.
Адекватно використовувати методи статистичного аналізу |
Обґрунтування обраних методів аналізу та обговорення отриманих даних |
Відповідальність за проведення аналізу даних.
Отримання достовірних та відтворюваних результатів.
Запобігання шахрайства при обробці даних |
7.Здатність представлення результатів наукових досліджень в усній і письмовій формі відповідно до національних та міжнародних стандартів.
|
Знати:
Технологію презентації даних у виді постерів та презентацій.
Технологія написання статей у національні наукові видання.
Вимоги та технологія написання статті до міжнародного рецензованого видання.
Перелік видань що індексуються у Scopus Web of Science.
Стандарти оформлення наукових робіт.
|
Вміти:
Працювати в Power Point, Prezi, Adobe Photoshop, Adobe Reader.
Підготувати презентацію.
Підготувати усну доповідь.
Написати статтю відповідно до вимог наукового видання.
|
Академічна доброчесність
Спілкування з рецензентами та редакцією журналу. Аргументація, критична оцінка, здатність ведення наукової дискусії |
Відповідальність за результати наукового дослідження
Запобігання плагіату та фальсифікаціям.
|
8. Дотримання лікарської етики, біоетики та академічної доброчесності.
|
Знати:
Дослідницьку етику.
Правові основи авторського права.
Принципи запобігання плагіату, фальсифікацій та корупційних дій. |
Вміти:
Самостійно виконувати освітню та наукову діяльність.
Викладати свої погляди.
Приймати власні рішення.
Використовувати інформаційні технології для визначення ознак плагіату.
|
Доброчесне та відповідальне виконання освітньої та наукової діяльності.
Отримання довіри та поваги серед колег. |
Відповідальність за результати діяльності
Доброчесність, довіра та відповідальність за власні дії.
Запобігання плагіату, фальсифікаціям та корупційним діям |
9.Здатність до впровадження нових знань (наукових даних) в науку, освіту та інші сектори суспільства.
|
Знати:
Технологію інформаційно-патентного пошуку.
Основи авторського права.
Етапи та принципи реєстрації авторського права.
Технологію отримання патенту. |
Вміти:
Проводити патентно-інформаційний пошук.
Реєструвати право інтелектуальної власності.
Впроваджувати наукові досягнення у навчальний процес. |
Комунікації та дискусії з фахівцями в певній галузі наукової діяльності
Адаптувати результати наукових досліджень до освітніх програм та навчального процесу. |
Відповідальне патентування
Регулярне оновлення освітніх програм та змісту навчання |
10. Здатність до організації та реалізації педагогічної діяльності.
|
Знати:
Стандарти вищої освіти за спеціальністю.
Основи педагогіки.
Дидактичні основи проблемного навчання.
Компетентністний підхід при проектуванні та реалізації освітньої діяльності.
Форми організації навчально-пізнавальної діяльності.
Принципи аспірант-орієнтованого навчання.
Програму та зміст дисципліни, що буде викладатися
|
Вміти:
Формулювати цілі навчання та способи х досягнення.
Грамотно визначати зміст навчання та форми контролю.
Застосовувати новітні педагогічні технології.
Моніторувати та управляти процесом навчання. Використовувати сучасні інформаційні технології для оптимізації навчання. |
Володіння основами дидактики, риторики, аргументації.
Застосування методів інтерактивного навчання.
Демонструвати лідерство та управляти процесом навчання.
|
Набуття ораторської майстерності.
Лідерство.
Здатність до самооцінювання та непереривного самовдосконалення.
Відповідальність за ефективність навчального процесу |
11. Здатність планувати та організовувати роботу дослідницьких колективів під час вирішення першочергових наукових проблем системи охорони здоров»я та науково-освітніх завдань, керувати проектами у галузі хірургії.
|
Знати:
Теорію комунікацій.
Механізми ефективного управління.
Психологію лідерства. |
Вміти:
Формувати ефективні комунікації.
Керувати колективом. |
Здатність до комунікацій та керування різними групами, вміння надихати та мотивувати аспірантів та колег |
Ініціативність.
Лідерство та здатність до керування.
Самореалізація |
12. Здатність розумітися в характеристиках та стандартах медичних технологій, що застосовуються в хірургії.
|
Знати:
Медичні стандарти.
Поняття, методологію, фундаментальні принципи, основні терміни доказової медицини, об»єктивні причини формування принципу доказованості в галузі охорони здоров»я.
Компетентністний підхід при застосуванні медичних технологій у клінічній діяльності. |
Вміти:
Застосовувати в лікувальній практиці новітні медичні технології за принципами доказової медицини.
Самостійно виконувати лікувальну та наукову діяльність. |
Використання інформаційних ресурсів для отримання інформації.
Комунікації та дискусії з фахівцями в галузі наукової діяльності.
Аргументація, критична оцінка, здатність ведення наукової дискусії.
Адаптувати результати наукових досліджень до клінічного процесу. |
Здатність до повного та різностороннього пошуку інформації та відповідальність за адекватну оцінку та трактування отриманих даних. Доброчесність, довіра та відповідальність за власні дії. Відповідальність за ефективність лікувального процесу. |